De hemelse jurk

Schrijfwedstrijd

Sinds een aantal maanden volg ik op Facebook een kledingmerk met fantastische jurken. Ontworpen door een Nederlandse ontwerpster en duurzaam geproduceerd. Het zijn mooie basisstukken die eigenlijk voor elke gelegenheid goed zijn. Maar.. er hangt wel een fors prijskaartje aan; de jurken kosten tussen de €100 en €150. Voor mij een beetje boven budget.
Een tijdje geleden las ik het bericht dat het merk een schijfwedstrijd organiseerde met als prijs voor de winnaar een shoptegoed van €250. Onder het mom van “wie niet waagt, wie niet wint”, heb ik een fictief verhaal ingestuurd. Twee maanden later werd de winnaar bekend. Hallelujah, ik had gewonnen!

Hieronder het verhaal zoals ik het heb ingestuurd en hier de link naar de website.
De jurken zijn inmiddels besteld.. en ik wacht met smart!

 

De hemelse Jurk
 
Het warme badwater en zachte badolie maakten mijn huid zacht. Mijn haar zat in een wrong achter in mijn nek, wachtend tot mijn lokken weer vrijgelaten zouden worden. Als alleenstaande moeder waren dit soort momenten heilig. Even tijd voor mezelf; mijn haren weer schoon, mijn nagellak weer netjes en mijn benen weer klaar om te stralen.
Eenmaal afgedroogd en opgemaakt was daar het moment. Na uren zoeken had ik eindelijk de ultieme jurk voor mijn avond uit gevonden; de eerste date sinds ik gescheiden was. De jurk moest mijn zelfvertrouwen boosten en tegelijkertijd de boodschap afgeven dat ik precies wist wat ik deed en wat ik wilde.
Ik maakte de doos open, sloeg het vloeipapier weg en zag de prachtige stof. Voorzichtig haal de ik de jurk eruit, een klein stukje hemel in mijn handen. Ik streelde de zachte stof en rook er kort aan. Bijna eerbiedig trok ik de jurk aan en ging voor de spiegel staan. Mijn handen gleden langs mijn heupen naar beneden en wreven de jurk in model. Even hield ik mijn hoofd schuin en keek kritisch naar mijn spiegelbeeld. Wie was die vrouw met dat mooie figuur en die vlammende ogen die de wereld aan haar voeten leek te hebben?
De avond ging als een waas voorbij. Mijn date bleek een software engineer te zijn met net zo weinig humor als zijn functienaam deed vermoeden. Op het moment dat de moed me bijna in mijn sexy pumps zonk, merkte ik een lange man aan de bar op. Met zijn warrige haren en donkere blik, voelde ik zijn ogen op mij branden. Ondanks dat hij zag dat ik met een andere man aan tafel zat, liep hij nonchalant op mij af. Hij boog naar me toe en fluisterde één woord. “Dansen?” Niet in staat om hem tegen te spreken, pakte ik zijn hand en liet me naar de dansvloer leiden, mijn date verbaasd achterblijvend. 
De mysterieuze man trok me tegen zich aan en zei dat ik hem al was opgevallen toen ik binnen kwam lopen. Een zelfbewuste vrouw, met een fantastische jurk die elk aspect van haar lichaam complimenteerde. Onbewust begon ik de blozen en hield hem iets steviger vast. De muziek zweepte ons op en na wat uren leek, stapte ik met deze vreemdeling in een taxi naar zijn huis. 
De volgende ochtend werd ik wakker en ik taste naar de man waar ik de nacht mee had doorgebracht. In plaats van een gespierde borstkas greep ik een spuugdoekje en een verdwaalde knuffel. Verdwaasd opende ik mijn ogen en kwam erachter dat ik in mijn eigen bed lag. Had ik dan alles gedroomd? Met een zucht stapte ik teleurgesteld uit bed, zette een pot koffie en nam de post door. Mijn oog viel op een envelop waar de jurk op stond die ik in mijn droom aan had. Verbaasd opende ik de envelop en er vielen een paar tegoedbonnen uit. “Hemel Dresses, Geluk is een jurk!”. Dit kon geen toeval zijn..

 

2 gedachtes over “De hemelse jurk

Geef een reactie

